Welcome to the Faculty of Work Sciences

WELCOME TO THE FACULTY OF WORK SCIENCES

The Faculty of Work Sciences started in 1990. Located in the very heart of historic Cádiz, the Faculty facility enjoys an imposing environment. It faces the famous La Caleta beach, flanked on either side by the San Sebastián and Santa Catalina ramparts, and on the edge of the famous La Viña neighbourhood, the cradle of the Cádiz carnival.

The building was completely refurbished in 2000, so it started the century renovated inside and out, and equipped with world-class facilities: main auditorium, graduate room, study room, workshops, IT rooms, Wi-Fi throughout the building and cutting-edge audiovisual equipment.

The Faculty is known for their commitment to teaching, as evidenced by the high marks received on evaluation surveys. In terms of research, it is worth noting that half of the faculty is comprised by PhDs and the School has its own interdisciplinary Labour Sciences research group.

This Faculty is present in three campuses:

Here you can find all the information you need about the different courses taught in the Faculty.